Triacastela - Reisverslag uit Lugo, Spanje van Desiree/Elma - WaarBenJij.nu Triacastela - Reisverslag uit Lugo, Spanje van Desiree/Elma - WaarBenJij.nu

Triacastela

Door: Elma/Desiree

Blijf op de hoogte en volg Desiree/Elma

11 Juni 2015 | Spanje, Lugo

Op 9 juni aangekomen in Triacastela, de stad met de 3 kastelen. Een mooie wandeling met om de 3 km een klein dorpje. Het landschap van Galicie is adembenemend mooi, de afdaling was lang maar goed te doen. Gisteren hebben we onze weg vervolgd naar Sarria, de op 1 na grootste stad voor Santiago de Compostela. Bij vertrek in Triacastela hadden we de keus uit 2 wandelroutes, de ene route ging via San Xil, een verlaten pad of via Samos, met alleen voetpaden langs de drukke autoweg. We besloten voor San Xil te gaan vanwege de mooie natuur. Op het moment van vertrek was het koud en er leek een bui ons te volgen maar gelukkig bleef het droog en kwam in de middag toch weer lekker de zon door. Na wat tussenstops/kleine omweg en dankzij een vriendelijke schaapsherder kwamen we na 20 km wandelen in Sarria aan. Hoewel de route als makkelijk wandelpad omschreven stond in het boekje viel het soms wat tegen gezien de wandelpaden, opnieuw veel keien en scheve paden die niet te vermijden zijn. De voetproblemen nemen met de dag toe, de voet van Elma blijft pijnlijk en ik heb een dikke enkel cadeau gekregen, voor vandaag geen wandeling in petto maar een rustdag.
Morgen weer verder en dan op naar de laatste 100 km!!!!
Voor nu met de voetjes omhoog en tot het volgende nieuws!
Vele groetjes weer van ons.

• 11 Juni 2015 - 11:22

Marc Heijnen:

Hoi Desiree en Elma, ik wens jullie een fijne rustdag. Veel succes met de laatste 100 km, groeten, Marc.

• 11 Juni 2015 - 11:33

Marian:

Toi toi toi voor de laatste 100 km , het lukt jullie zeker groetjes Marian reigerlaan 21

• 12 Juni 2015 - 16:56

Ans :

nu geniet v je rust dag nu suces en geniet ook v mooie natuur maar jou kennede gaat dat vast lukken nu zet hem op groetjes ans orth

• 13 Juni 2015 - 23:35

Nel:

Nou,de laatste loodjes wegen het zwaarst. Hoeveel kilometer nog?
    Wat zullen jullie afgetraind thuis komen. Wanneer komen jullie thuis met al je stempeltjes!!!!!
    Veel succes nog en wat belangrijker is veel plezier.

Groetjes Toine en Nel

Tags: Sarria

Desiree/Elma

Op naar Spanje alwaar we een traject gaan afleggen naar Santiago de Compostela. Na veel trainingen en een hoop lol is het dan eindelijk zover! We hebben er ontzettend veel zin in en gaan ervoor! Via deze blog houden we jullie op de hoogte van onze reiservaringen. Alvast veel leesplezier en groetjes van Elma en Desiree.

Actief sinds 24 Mei 2015