Cruz del Ferro - Reisverslag uit León, Spanje van Desiree/Elma - WaarBenJij.nu Cruz del Ferro - Reisverslag uit León, Spanje van Desiree/Elma - WaarBenJij.nu

Cruz del Ferro

Door: Elma/Desiree

Blijf op de hoogte en volg Desiree/Elma

06 Juni 2015 | Spanje, León

Vanuit Foncebadon vertrokken richting Cruz del Ferro. Dit was zeer indrukwekkend. Er lagen schoenen, foto's, stenen waar teksten op geschreven stonden en nog veel meer. Daarna zo'n 8km gedaald over rotsstenen, omdat het moeilijk te bewandelen was er vrij lang over gedaan.
Tijdens die tocht hebben Elma en Louisa (vrouw die ons kwam vergezellen)
beide een blessure opgelopen waardoor we de volgende dag een bezoekje aan het ziekenhuis moesten brengen.Eenmaal in het ziekenhuis aangekomen bleek dat er een speciale post zat voor "de pelgrims".
Bij beide dames werd er even snel naar gekeken, pleisters geplakt en rustadvies opgelegd.De vertaling ging overigens per telefoon daar de spanjaarden amper engels spreken. Gisteren dus verder een rustdagje gehouden en vanmorgen opnieuw aan de tocht begonnen, welliswaar aangepast. Vanuit de herberg werd geregeld dat hun rugzak naar ons volgend onderkomen werd gebracht zodat ze in ieder geval zonder zware bepakking verder konden. Al met al prima geregeld dus! Vanwege de blessures een deel met de taxi verder gereisd om toch wat op schema te blijven waardoor we nu in La Portela zitten.
Ook morgen zullen ze zonder bepakking lopen om zoveel mogelijk druk op de voeten te voorkomen, in de hoop dat ze de komende dagen beter vooruit kunnen. Gelukkig is het voor nu wat afgekoeld, het heeft flink geregend met hier en daar een onweersklap en in de verte dondert het nog wat na. Morgen
gaan we verder richting O Cebreiro, het gaat een flinke klim worden, dus voor nu even eten/nog maar een keer douchen en naar bed. Tot ons nieuwe verslag! De reisverslagen laten zo nu en dan wat langer op zich wachten omdat de verbinding niet altijd even oke is. Greetz weer van ons!

• 06 Juni 2015 - 19:25

Corry En Jan:

Hoi meiden,

We hebben erg veel respect voor jullie.
    Hopen dat de blessure snel over is, zodat de tocht weer verder kan zoals het moet.

groetjes Jan en Corry

• 06 Juni 2015 - 19:48

Marcel:

hallo meisjes,

Veel succes met de klim van morgen en nu maar hopen dat het goed gaat met de blessures.
    Zet hem op en ik kijk uit naar jullie volgende blog.

Succes en de groetjes

Marcel

• 07 Juni 2015 - 13:29

Ans Orth:

nu zo te lezen is het erg zwaar nu hoop dat jullie het vol kunne houden nu zal maar zeggen loopse gr ans orth

• 07 Juni 2015 - 22:28

Bas:

Zeg Desirée wat lees ik nou...een taxi?......gaan jullie een beetje lopen stechelen....ik zal dat laatste woord wel weer niet goed geschreven hebben.....maar ik vond ch deftigger als gg.........ik dwaal af......mmaar ja als jullie maar op koers blijven.......maar dat was natuurlijk niet zere neus.....haha......goed dat jullie weer door bikkelen.....veel sucses....doei.

• 07 Juni 2015 - 23:54

Toine:

Dag lieve zussen

Wij zijn een paar daagjes in Friesland geweest om de Elfstedentocht te fietsen. Ruim 250 km voor Nel een geweldige prestatie, maar daarom voor jullie niet minder. Ik hoop dat het enkeltje van Elma snel
    beter is, ja want ik weet dat ze zwakke voetjes heeft. Kortom lieve zussen van uit mijn luie stoel zeg ik, doorgaan, bid, huil lach en bewonder. Td.

Tags: la portela